Det som gör dig glad som en lärka och pigg som en mört.

Tomten kom inte den julen
och inget som var vitt.
Varken snö, eller svart kaffe med vitt skum på toppen.

Det är en bra motsats... Svart kaffe med vitt skum.
En minst lika bra motsats som dag och natt.
Det vita, mjuka skummet som alltid fyller mig av lycka.
Och det svarta kaffet som alltid bränner upp min käft.

Jag blir inte pigg av kaffe.
Och till och med vitlök ger mig en bättre andedräkt.
Jag har hört att det gör en skelögd, och det vill jag verkligen inte bli.
Kaffe...... (lång paus)

Åh! Jag var usel på mina repliker.
De andra skådespelarna kom och ställde sig i en ring runt omkring mig.
De ifrågasatte mig, frågade om de kunde lita på mig.
De skelade faktiskt lite, de var fula och stank värre än vitlök.

"För mycket kaffe?" frågade jag hånfullt.
Sedan gav jag dem fingret och gick ut.

//Cheyenne



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0