Våroffer blev inställt.

Hon var förtrollande.
I ständig rotation.
Skör, blank.
Klädd i Tyll.
Ett rosa hav, som böljande svepte ut från hennes höfter.
Hon satte mig i trans.
Min djupaste längtan, min djupaste desperation,
var att hon skulle se mig.
Och så mötte hon min blick,
den var död, men kändes som kinesisk tortyr.
Hennes rörelse var djävulsk.
Musiken som förut klingat runt henne, skränade en fasansfull melodi.
Ett väsen, som jag visste, alltid skulle finnas i mitt huvud.
Hon speglade mitt svartaste luftslott.
Jag slängde dosan i golvet.
Mördade henne.
Jag tog på mig mina ballerinaskor,
dansade mjukt runt i rummet.
Gick ned i en split.
Hoppade graciöst ut genom fönstret,
ut från trettonde våningen.
//Cheyenne


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0